Den obotliga torrbollen har hittat den heliga graalen

Nämligen, Olivolja!

Detta mirakelmedel! Jag använder mig det till ALLT, sminkborttagning, kroppssmörj, ha i fotbadet, torra topparna, spruckna läppar m.m. Fungerar på det mesta och lugnar även irriterad hud, perfekt.


Som obotlig torrboll har jag alltid haft hudproblem, flagat om benen och armarna så det står härliga till, ibland så att jag fått sår! Ingenting hjälper heller, inte ens de mest återfuktande fuktbomber man kan köpa till lotions och krämer.
Men olivoljan har verkligen hjälpt, smörjer in på kvällen när man går och lägger sig och vaknar med o-sprucken och len kropp. :)
Så numera ser jag alltid till att olivoljan är påfylld här hemma.

Kommentarer
Postat av: amanda

älskar också olivolja, mest till att göra en kroppsskrubb med. blanda socker och olja och skrubba! då blir man verkligen superlen. kul förresten med en skönhetsblogg, jag är också skönhetsjunkie :D

2010-09-26 @ 22:09:26
URL: http://www.thefatandfurious.wordpress.com
Postat av: Jenny

Amanda - Oh, det ska jag testa! Är lite rädd för kroppsskrubb, känns ibland som att de gör mer skada än nytta med sitt riv. :P Vad kul att den gillas! :D

2010-09-26 @ 22:33:06
URL: http://fatshionista.blogg.se/
Postat av: amanda

det som är så bra med socker är att det smälter lite, så om du tycker det är för rivigt så gnugga det i händerna med lite varmt vatten så blir det mjukare. lycka till!

2010-09-27 @ 09:54:40
URL: http://www.thefatandfurious.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0